Hij had de super benen. Na een zinderende finale van de klassieker voor de Junioren, de Acht van Noordenveld, ging hij helemaal uit zijn dak. Je bent dan wel Nederlands kampioen Junioren, maar in je eigen woonplaats winnen, dat is toch het mooiste wat er is. Hij had al eerder in de wedstrijd geprobeerd te ontsnappen, maar werd teruggehaald. Dan moest het in de laatste 10 km maar gebeuren. Eerst een kopgroep van 3 man inhalen, waar zijn ploegmaat Tomas Kopecky op hem zat te wachten. Toen om de beurt demarreren en juist toen het publiek door een radiostilte in het stuk tussen Lieveren en Roden onzeker bleef wat daar allemaal gebeurde, verscheen hij alleen op het Julianaplein. Ruim voor de finish kon hij al volop juichen. Zijn ploeggenoot Tomas werd knap tweede.

Voor het eerst in de geschiedenis organiseerde de Wielervereniging Roden een compleet wielerweekend voor vier categorieën wielrenners. Er verschenen in totaal 506 wielrenners aan de start: 118 Nieuwelingen, 115 Junioren, 131 Dames en 142 Elite-Heren. Zij verreden de 3 onderdelen, ploegentijdrit, criterium en klassieker verspreid over de beide dagen. Er werden in het gehele wielerweekend dus 12 wedstrijden verreden. Bij de Nieuwelingen won Boris Romers het eindklassement, bij de Junioren Tim Marsman, bij de Dames Danique Braam en bij de Elite Heren Jelle Wolsink.

Het was een fantastisch weekend dat geweldig heeft bijgedragen aan de ambities van onze Provincie Drenthe en de Gemeente Noordenveld om fietsprovincie en fietsgemeente van Nederland te willen zijn.

Het Wielerweekend Roden werd allemaal mogelijk gemaakt door de financiële bijdragen van de vele sponsoren en vooral niet te vergeten de ruim 125 vrijwilligers. Verkeersregelaars, motorrijders, bouwploegen voor het parkoers, politiemensen, EHBO-ers, chauffeurs van de volgauto’s, cateraars voor lunchpakketten en warme maaltijden plus al die andere helpen handen, die het hele weekend met veel plezier hebben bijgedragen aan het geslaagde weekend.

Adne werd uiteindelijk 3in het eindklassement bij de Junioren. Zijn opa, voorzitter Jan Slenema, mocht trots naast zijn kleinzoon op de podiumfoto.