Op 15 en 16 juni 2019 heeft het Wielerweekend Roden plaatsgevonden zie: Programma

Totaal zijn 507 deelnemers aan de start verschenen: 114 Nieuwelingen, 115 Junioren, 138 Dames en 140 Elite-Heren. Zij verreden 3 onderdelen, een ploegentijdrit, een criterium en een klassieker verspreid over de beide dagen. Het eindklassement is gebaseerd op het resultaat over de 3 wedstrijden. Bij de Nieuwelingen won Bjorn Koster, bij de Junioren Loe van Belle, bij de Dames Mareille Meijering en bij de Elite-Heren Robin Lowik .

Het was een zinderend weekend dat geweldig heeft bijgedragen aan de ambities van onze Provincie Drenthe en de Gemeente Noordenveld om fietsprovincie en fietsgemeente van Nederland te willen zijn. Zowel de Provincie als ook de Gemeente hebben ons daarbij financieel enorm ondersteund. De deelnemers waren bijna uniniem in hun oordeel dat dit Wielerweekend uniek is en wellicht het fraaiste van Nederland.

Het Wielerweekend Roden werd mogelijk gemaakt door de bijdragen van de vele sponsoren en vooral niet te vergeten door de ruim 150 vrijwilligers. Verkeersregelaars, motorrijders, bouwploegen voor het parkoers, EHBO-ers, ronde-artsen, chauffeurs van de volgauto’s, cateraars voor lunchpakketten en warme maaltijden, plus al die andere helpende handen hebben zich met veel plezier en enthousiasme ingezet om er een mooi weekend van te maken.

Bjorn Koster had het zijn ouders beloofd: Verslag Wielerweekend 2019

Zie ook de website van de Clubcompetitie: Clubcompetitie en de KNWU: Winnaars Roden

De foto’s in de galerij zijn de persoonlijke impressies van een bestuurslid, gemaakt tijdens de schaarse momenten dat hij even niet met de organisatie bezig was (dus zeker niet volledig).

Media